Skontaktuj się z nami
* Pole wymagane

Adres: Aleje Jerozolimskie 94, Warszawa
Email: contact@wedare.pl
Influencer marketing – czyli strategia w marketingu (zwłaszcza marketingu internetowym), polegająca na wykorzystywaniu wpływu poszczególnych użytkowników internetu na decyzje innych, wiąże się z dynamicznym rozwojem mediów społecznościowych. Jak wynika z raportu AdWeek, 92% konsumentów ufa influencerom bardziej niż reklamie i działaniom tradycyjnych celebrytów. Dzięki temu generowanie wiarygodnych komunikatów przez influencerów (czyli „wpływowców”, osób wpływowych) staje się kluczem do pozyskania uwagi. Dlaczego?.
Influencer marketing to efekt postępującej segmentacji i hiperpersonalizacji – wraz ze wzrostem znaczenia inbound marketingu (marketingu przychodzącego) i ograniczeniem możliwości klasycznych narzędzi marketingowych (banery, pop-up, display) okazało się, że jednym z najważniejszych źródeł impulsu zakupowego dla konsumenta jest osobista rekomendacja, a także informacje otrzymywane od influencera, z którym czujemy rodzaj osobistej, zapośredniczonej więzi. Dlatego też działania influencer marketingowe adresowane są w dużej mierze do liderów opinii, osób, które mają dopiero wpłynąć na ostateczną decyzję jednostkowego konsumenta.
Influencerem mogą być blogerzy, youtuberzy, osoby działające w ramach każdego medium społecznościowego i cieszące się mniejszą lub większą popularnością. Od tradycyjnych celebrytów różni ich możliwość generowania zasięgu oraz digitalowe zaplecze, a także naturalność, pozwalająca na dopasowanie przekazów, z którymi odbiorca może się identyfikować. A także, co pozostaje jednym z najważniejszych wyróżników tej formy marketingu – budowanie długotrwałego zaangażowania.
Influencer marketing może opierać się na komunikacji do influencera, przez influencera a także z influencerem. W zależności od strategii „nasz” influencer przyjmuje wtedy nieco inną rolę, od odpowiedzialnego za user generated content użytkownika, zachęcanego przez darmowe produkty, próbki i benefity, przez wspierającego wizerunek współpracownika po długofalowego ambasadora marki.
Ed Keller i Jon Berry zaproponowali 5 atrybutów, wyróżniających influencerów: to aktywizm, duża sieć relacji, autorytet, aktywność i trendsetting. Dr Jim Barry podzielił ich z kolei na cztery archetypy, które mają znaczenie w zależności od celów stawianych sobie przez firmę w działaniach marketingowych. Są to edukatorzy (z przypisaną im rolą w pierwszych etapach ścieżki zakupowej), ewangeliści (inspirujący i przekonujący w kolejnych etapach), motywatorzy (odpowiedzialni za zaangażowanie i decyzję zakupową) oraz mentorzy, odpowiadający za utrzymanie zainteresowania, pomoc i wsparcie także po podjęciu decyzji.
Ekspertka performance marketingu, zarządzania oraz analizy danych, w branży od 2006 r. Pracując w grupie K2 Internet, wprowadziła na polski rynek zanox.de AG (obecnie AWIN). Jako dyrektor ds. marketingu partnerskiego w system3.pl odpowiadała za budowę technologii partnerskiej oraz rozwój firmy. Reprezentuje WeDare w Izbie Gospodarki Elektronicznej.
Adres: Aleje Jerozolimskie 94, Warszawa
Email: contact@wedare.pl