fakty i mity o afiliacji

Fakty i mity na temat afiliacji

W rozmowach z potencjalnymi Klientami słyszymy czasem złe opinie o marketingu afiliacyjnym. Jedni mówią o nadpisywaniu transakcji, inni o braku analityki, kolejni mają wątpliwości, czy są to działania zgodne z RODO. W WeDare działamy etycznie i transparentnie od A do Z – mamy to w naszym DNA! Dlatego postanowiliśmy pokazać Wam taką afiliację, jaką sami praktykujemy, i zmierzyć się z krzywdzącymi mitami na jej temat.

Spis treści

Mit#1: afiliacja = fraudy

Na pierwszy ogień weźmy często pojawiające się przekonanie, że "Afiliacja to w dużym stopniu działania fraudowe". W WeDare jest to niemożliwe - dbamy o relacje nie tylko z Klientami, ale i z Wydawcami, a to oznacza, że zweryfikowaliśmy ich jako godnych zaufania partnerów. Z punktu widzenia Wydawców nieetyczna współpraca z nami jest więc po prostu nieopłacalna i ryzykowna - dysponujemy zaawansowanymi systemami antyfraudowymi, które błyskawicznie wyłapują aktywności takie jak brandbidding, cookiedropping czy bottraffic. Ich stosowanie oznacza brak możliwości udziału w prowadzonych przez nas kampaniach.

Takie podejście cenią nie tylko nasi Klienci, ale i rzetelni Wydawcy, którzy nie chcą znaleźć się w złym towarzystwie. Nam z kolei pomaga ono skupić się na efektywnościowych działaniach na rzecz Twojego produktu czy marki, dzięki czemu jesteśmy w stanie zwiększyć sprzedaż w Twoim e-commerce nawet o 15%!

Mit#2: nie mam ludzi do obsługi kolejnego systemu

„Nie mamy ludzi, by zapewnić obsługę kolejnego systemu, wgrywanie kreacji reklamowych i optymalizację kampanii” – takie mniej więcej argumenty zdarza nam się słyszeć, gdy proponujemy Klientom nasze usługi. Owszem, zaawansowane systemy i technologie mogą przerażać, ale w ogóle nie musisz się nimi przejmować. Nasi eksperci zajmują się kampaniami Klientów od A do Z, biorąc za nie pełną odpowiedzialność. Wybitna obsługa i wsparcie tworzą z nas Partnera w biznesie, a nie tylko usługodawcę. Każdy z naszych Klientów, niezależnie od rozmiarów współpracy, ma zagwarantowaną opiekę ze strony dedykowanej osoby odpowiedzialnej za planowanie, realizację, raportowanie, rozliczanie i optymalizację kampanii. A przede wszystkim za bieżący kontakt z Klientem, dzięki czemu nie musi się on nawet logować do dodatkowych systemów.

W Wedare jesteś w naprawdę dobrych rękach! Nie bez powodu wielu naszych Klientów stało się nimi dzięki temu, że polecono im współpracę z nami.

Mit#3: afiliacja to mali Wydawcy i mały potencjał

„Afiliacja się nie opłaca. Działają w niej mali Wydawcy, więc ma mały potencjał”. To chyba nasz „ulubiony” mit, więc zapytamy przewrotnie: co jest dla Ciebie istotniejsze – wielkość Wydawcy i zbudowanej przez nas sieci, czy skuteczność, z jaką potrafimy z niej korzystać? 😉

Współpracujemy z setkami bardzo różnych wydawców, zarówno z dużymi międzynarodowymi i polskimi portalami informacyjnymi, jak i mniejszymi, wyspecjalizowanymi w konkretnych tematach, np.: fashion, beauty, moto, sport czy lifestyle.

W efekcie jesteśmy w stanie zoptymalizować kampanię tak, by nadbudować Twoją sprzedaż o 12-20%.

Mit#4: wpięcie kodów jest trudne i kosztowne

„Nie umiem wpinać kodów w stronę WWW, więc afiliacja nie jest dla mnie. A na płacenie za to firmie zewnętrznej mnie nie stać…” Spieszymy zatem z dobrą wiadomością: implementacja kodów WeDare jest bardzo prosta i przejrzysta. Wraz z kodami przekazujemy dokładną instrukcję, która krok po kroku przeprowadzi Cię przez cały proces.

A jeżeli nie chcesz / nie masz na to czasu – nasz dział techniczny zrealizuje implementację kodów za Ciebie!

Mit#5: afiliacja nie chroni odpowiednio danych osobowych

„Boję się, że działania afiliacyjne mogą być niezgodne z RODO i że nie będę mieć nad nimi kontroli” - ta obawa pojawia się regularnie w zapytaniach naszych Klientów.

Uspokajamy:
✔️ z każdym z naszych Wydawców mamy podpisane odpowiednie dokumenty potwierdzające, że ich działania są zgodne z polityką RODO
✔️ na każdym etapie danej kampanii mamy pełną orientację, co dokładnie się dzieje. Po pierwsze przed wysyłką zawsze najpierw kierujemy mailing do Klienta, by uzyskać jego akcept. Po drugie doskonale wiemy, do jakich użytkowników z jakich baz zostaje wysłany i czy jest zgodny z panującymi standardami.

Krótko mówiąc: z nami Twoja firma jest bezpieczna.

Mit#6: nie wiadomo, jak działa dany Wydawca

„Nigdy nie wiemy, który Wydawca jak działa, nie mamy odpowiedniej analityki”. To kolejny przykład fałszywego przekonania na temat afiliacji. Dlaczego?

Po pierwsze każdy z naszych Wydawców ma swoje unikalne ID i jest widziany w Google Analytics jako osobne źródło. Dzięki temu jesteśmy w stanie weryfikować ścieżki konwersji w GA dla każdego Wydawcy.

Po drugie system Wedare jest w 100% dostosowany do rozbudowanych raportów i analiz w kampaniach online. Ma ponadto dwie bardzo ważne funkcjonalności:
✔️ multitouch attribution - możesz dowolnie nagradzać Wydawców za ich udział w danej transakcji. To dodatkowy argument motywacyjny - Wydawcy wiedzą, że warto uczestniczyć i starać się o jak najlepsze wyniki w Twoich kampaniach.
✔️ customer lifetime value - badamy zachowania Użytkownika w dłuższej perspektywie, określając jego lojalność i odpowiednio dostosowując kanały dotarcia. Nie poprzestajemy na jednej transakcji, monitorujemy dalsze jego kroki i odpowiednio reagujemy, np. intensyfikujemy działania reklamowe na stronie, z której do Ciebie przyszedł. W naszej pracy wiedza i analityka to podstawa!

Mit#7: afiliacja służy tylko do domykania konwersji

„Afiliacja służy tylko do domykania konwersji”. Takie stwierdzenie pojawia się szalenie często, więc prostujemy: z WeDare możesz prowadzić nie tylko działania zamykające ścieżkę konwersji! Jesteśmy w stanie dostarczyć Ci nowych, jakościowych Użytkowników czy doprowadzić do zainicjowania przez Twoich Klientów kolejnych procesów zakupowych. Jak to robimy?
✔️ mamy zaplecze techniczne z bogatym portfolio narzędzi oraz szerokie grono solidnych partnerów, a nasza platforma afiliacyjna dostarcza wiele nowoczesnych funkcjonalności. To umożliwia nam precyzyjne ustalanie strategii i takie ustawianie parametrów kampanii, by rezultatem był konkretny, zgodny z Twoimi preferencjami cel.
✔️ współpracujemy z wieloma Wydawcami, których specyfika gwarantuje dostarczenie nowego ruchu (agregatory ofert, serwisy cashback, e-mail marketing, programmatic).

Autorka: Magda Czachowska - Partner | Chief Growth Officer WeDare

Ekspertka performance marketingu, zarządzania oraz analizy danych, w branży od 2006 r. Pracując w grupie K2 Internet, wprowadziła na polski rynek zanox.de AG (obecnie AWIN). Jako dyrektor ds. marketingu partnerskiego w system3.pl odpowiadała za budowę technologii partnerskiej oraz rozwój firmy. Reprezentuje WeDare w Izbie Gospodarki Elektronicznej.

Skontaktuj się z nami

* Pole wymagane

Adres: Aleje Jerozolimskie 94, Warszawa

Email: contact@wedare.pl