card linked offers

Card linked offers – płać kartą i korzystaj z bonusów!

Na przestrzeni lat znacząco zmieniły się nawyki zakupowe konsumentów. Oczekują oni od marek nie tylko wzorowej obsługi i wygody podczas korzystania z zakupów. Spodziewają się również dodatkowych profitów, pozwalających na oszczędności. Z kolei marki szukają sposobów na udoskonalenie kontaktu z klientami i zapewnienie im najwyższej jakości usług. W tym miejscu pojawia się card linked offers, czyli program zapewniający konsumentom dodatkowe korzyści związane z korzystaniem z oferty marki. Na czym polega i dlaczego jest coraz chętniej wykorzystywany przez firmy z różnych branż?

Spis treści

Co to jest card linked offers?

Card linked offers (CLO) to niezależny kanał marketingowy zaliczany do strategii marketingu afiliacyjnego. Usługa zapewnia konsumentom dodatkowe korzyści w zamian za połączenie własnej karty kredytowej lub debetowej (np. Mastercard, Visa) z aplikacją marki. Do benefitów można zaliczyć zarówno zwrot pieniędzy bezpośrednio na numer rachunku bankowego użytkownika, jak i kody rabatowe na wybrane usługi. Konsumenci, którzy chcą skorzystać z oferty firmy, nie potrzebują osobnej karty lojalnościowej. Zamiast tego są identyfikowani na podstawie historii transakcji własną kartą. To duża korzyść nie tylko z perspektywy konsumenta, ale również marek, które oszczędzają na produkcji fizycznych kart lojalnościowych.

Rola card linked offers w marketingu afiliacyjnym

Card linked offers pozwala firmom jeszcze lepiej zrozumieć zachowania i potrzeby konsumentów. Dlaczego? Bo wykorzystuje rzeczywiste dane transakcyjne i historię zakupów. Dzięki nim marka jest w stanie tworzyć jeszcze bardziej spersonalizowane oferty z korzyścią dla siebie i klienta.

Warto spojrzeć na badania przeprowadzone przez Mastercard: według nich spersonalizowane oferty zwiększają zaangażowanie użytkowników i powodują nawet 20-procentowy wzrost wydatków konsumentów uczestniczących w programie. Co istotne, osoby odpowiedzialne za kampanie CLO mogą zdecydować, którzy posiadacze kart powinni wziąć udział w programie lojalnościowym. Wówczas tylko użytkownicy należący do danego segmentu zostają powiązani z ofertami (na podstawie osobistej historii wydatków).

Dodatkowy kanał komunikacji z klientem daje możliwość dywersyfikacji źródeł przychodów firmy. Lojalność konsumentów nagradzana jest dodatkowymi benefitami, a marka uzyskuje przewagę konkurencyjną. Ponadto reklamodawcy, którzy korzystają z CLO w ramach marketingu afiliacyjnego, nie ponoszą żadnych kosztów, dopóki nie nastąpi skuteczna transakcja.

Dlaczego konsumenci coraz chętniej korzystają z usługi CLO?

Z punktu widzenia konsumenta card linked offers jest niezwykle wygodnym rozwiązaniem. Pozwala na generowanie oszczędności podczas zakupów lub korzystania z usług danej firmy. Benefity są w zasięgu ręki – klient nie musi szukać kodów rabatowych, ponieważ zniżki naliczane są automatycznie. Co ważne, usługa CLO stosuje ścisłą ochronę prywatności. Dzięki temu konsumenci mają zapewnione poczucie bezpieczeństwa podczas dokonywania transakcji z podłączoną kartą kredytową lub debetową. Warto pamiętać, że w trudnych czasach, kiedy klienci są świadomi rosnących kosztów, card linked offers może być istotnym czynnikiem motywującym.

Podsumowując: CLO sprawdzi się niemal w każdej branży funkcjonującej w sektorze retail. Marki, które wdrożyły ten program do strategii marketingowej, zyskują dostęp do bardziej wartościowych danych usprawniających analitykę predykcyjną. Osiągają również lepsze wskaźniki retencji, co może przełożyć się na jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe.

Autorka: Magda Czachowska - Partner | Chief Growth Officer WeDare
Ekspertka performance marketingu, zarządzania oraz analizy danych, w branży od 2006 r. Pracując w grupie K2 Internet, wprowadziła na polski rynek zanox.de AG (obecnie AWIN). Jako dyrektor ds. marketingu partnerskiego w system3.pl odpowiadała za budowę technologii partnerskiej oraz rozwój firmy. Reprezentuje WeDare w Izbie Gospodarki Elektronicznej.

Skontaktuj się z nami

* Pole wymagane

Adres: Aleje Jerozolimskie 94, Warszawa

Email: contact@wedare.pl