afiliacja

Afiliacja jako rozwiązanie na trudne czasy

Marketing afiliacyjny wciąż umacnia swoją pozycję w świecie marketingu, stając się jedną z najczęściej wybieranych metod wspierania sprzedaży internetowej. Dołączając do sieci możemy wiele zyskać. Dlaczego afiliacja jest doskonałym sposobem na zwiększenie dochodów nie tylko dla reklamodawcy, ale i wydawcy?

Spis treści

Afiliacja - zarabianie przez polecanie

Biznes internetowy wiąże się z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacji i sprzedaży online. Najczęściej pierwszym wyborem są serwisy społecznościowe oraz reklamy w wyszukiwarce Google. Jednak z czasem przychodzi moment, kiedy warto rozważyć dywersyfikację źródeł ruchu. Przyczyny mogą być różne: słabnący potencjał kanałów sprzedaży, stagnacja na rynku, rosnąca inflacji czy wzrost kosztów prowadzenia działalności.

Afiliacja to odpowiedź na potrzeby branży e-commerce oraz perspektywa dodatkowego zysku dla przedsiębiorców w trudnych czasach. Jest to bardzo skuteczny i bezpieczny model rozliczeń dla firm prowadzących biznes w sieci (najczęściej można spotkać się z modelem CPS oraz CPA). Zasada działania afiliacji jest bardzo prosta. Wydawcy (blogerzy, vlogerzy czy właściciele serwisów internetowych) otrzymują prowizję od reklamodawców (sklepy internetowe) w zamian za polecenie danych produktów. Realizując kampanię afiliacyjną, reklamodawca i wydawca nie ponoszą żadnego ryzyka. Płatność następuje jedynie za rezultaty, czyli sprzedaż w sklepie online, co pozwala znacznie ograniczyć koszty prowadzenia marketingu.

Marketing afiliacyjny - wsparcie sprzedaży e-commerce

Zautomatyzowana platforma afiliacyjna dostarcza nowoczesne narzędzia śledzące i analityczne, które pomagają zwiększyć wolumen i jakość ruchu w sklepie internetowym, jednocześnie podnosząc wartość sprzedawanych produktów lub usług. Stała analiza efektywności kanałów na ścieżce użytkownika daje możliwość wyboru najskuteczniejszych źródeł ruchu, co pozwala na optymalizację kosztów. Niektóre platformy afiliacyjne wykorzystują zaawansowane systemy trackingowe do badania atrybucji, co pozwala na odpowiednią alokację budżetu oraz optymalizację na podstawie Customer Lifetime Value. Dzięki badaniu zachowania użytkownika można określić jego lojalność oraz zintensyfikować działania reklamowe na stronie o największym potencjale.

Automatyzacja kampanii afiliacyjnych

Działania w ramach sieci afiliacyjnych stale się rozwijają i rozbudowują o kolejne rozwiązania nakierowane na zamykanie sprzedaży oraz pozyskiwanie wartościowego ruchu na stronę. Marketing afiliacyjny stanowi świetny duet z marketing automation – cała sztuka polega na tym, by dostępne narzędzia połączyć w idealnie współpracujący ze sobą system. Algorytmy przetwarzające dane o użytkownikach pozwalają na tworzenie i automatyzowanie kampanii najlepiej dopasowanych do różnych grup odbiorców. Wówczas adresat otrzymuje dokładnie to, czego potrzebuje. Spójny proces pozyskania sprzedaży może przynieść doskonałe efekty, przyczyniając się do zwiększenia konwersji w sklepie online (ratowanie koszyków) oraz wartości koszyka (rekomendacje produktowe). Automatyzacja kampanii afiliacyjnych pozwala wzmocnić pozycję brandu niemal na każdym etapie lejka sprzedażowego – począwszy od pozyskiwania leadów, poprzez ich angażowanie, na domykaniu sprzedaży kończąc.

Afiliacja z perspektywy wydawcy

Afiliacja to zarówno sposób na zwiększenie obrotów w sklepie internetowym, jak i popularna metoda pozyskiwania nowych źródeł dochodu przez internet. Wydawcami (afiliantami) w sieci afiliacyjnej mogą być osoby, które posiadają powierzchnię online, a więc właściciele portali internetowych, stron tematycznych, serwisów rabatowych i cashbackowych, influencerzy, blogerzy czy vlogerzy. Złota zasada afiliacji polega na promowaniu sprawdzonych produktów lub usług, do których ma się pewność, że są warte polecenia. Afilianci doskonale znają preferencje swoich użytkowników i wiedzą, czym mogą ich zainteresować. Co więcej, mają możliwość brania udziału w ciekawych kampaniach reklamowych, co sprzyja budowaniu marki. Nowoczesne platformy afiliacyjne są niezwykle intuicyjne i przejrzyste – wydawca może w prosty sposób dołączyć do kampanii reklamowych dopasowanych do swoich odbiorców i czerpać wygenerowane zyski. A jeśli nie zdołał sprzedać w modelu CPM czy CPC powierzchni reklamowej swojego serwisu, afiliacja da mu na to dodatkową szansę.

Marketing afiliacyjny można w prosty sposób wykorzystać do realizacji celów biznesowych. Pozwala na zbudowanie pasywnego źródła przychodu i w efekcie – niezależności finansowej. Z afiliacją „sprzedajesz, kiedy śpisz”, co jest niezwykle kuszącym rozwiązaniem zarówno dla reklamodawców, jak i wydawców skupiających społeczność wokół własnej marki. Ale afiliacja przynosi korzyści również konsumentom. Jakie? O tym w kolejnym artykule!

Autorka: Magda Czachowska - Partner | Chief Growth Officer WeDare
Ekspertka performance marketingu, zarządzania oraz analizy danych, w branży od 2006 r. Pracując w grupie K2 Internet, wprowadziła na polski rynek zanox.de AG (obecnie AWIN). Jako dyrektor ds. marketingu partnerskiego w system3.pl odpowiadała za budowę technologii partnerskiej oraz rozwój firmy. Reprezentuje WeDare w Izbie Gospodarki Elektronicznej.

Skontaktuj się z nami

* Pole wymagane

Adres: Aleje Jerozolimskie 94, Warszawa

Email: contact@wedare.pl