konsument

Konsument pod lupą, czyli efektywna afiliacja

Konsument dojrzewa wraz z rynkiem, o czym świadczą sprecyzowane potrzeby i oczekiwania względem marek oraz influencerów. Dzięki wciąż rozwijającym się kanałom komunikacji i nowoczesnym narzędziom, firmy mają możliwość dostosowywania się do wymagań różnych grup klientów. Jednym z rozwiązań, które działają z korzyścią nie tylko dla reklamodawców i wydawców, ale również dla konsumentów, jest afiliacja. Ponieważ dla wielu nie jest to oczywiste, przyjrzyjmy się, jakie znaczenie dla docelowych odbiorców mają programy afiliacyjne.

Spis treści

Konsument lubi oszczędzać

W kontekście zmieniających się zachowań konsumenckich, firmy coraz częściej szukają nowych sposobów na dostarczenie potencjalnym klientom atrakcyjnych rabatów i najwyższej jakości produktów czy usług. Klienci lubią korzystać ze sprawdzonych produktów lub usług w atrakcyjnych cenach. Sieci afiliacyjne oferują różne kanały dotarcia do potencjalnych klientów, szukających oszczędności. Ze względu na większą świadomość zakupową, konsumenci coraz chętniej wypatrują okazji na serwisach kuponowych i porównywarkach cen, korzystają z usługi cashback oraz wtyczek do przeglądarek agregujących rabaty. Sieci afiliacyjne łączące wydawców z markami oferują konkretne rozwiązania, które skutecznie zachęcają konsumentów do zakupów. A wszystko to w oparciu o realne potrzeby konsumenckie oraz rzetelne dane dotyczące skuteczności różnych kanałów komunikacji.

Konsument ceni relacje

Anonimowość nie jest pożądana w branży retail – wszak ludzie kupują od ludzi. Konsumenci są coraz bardziej świadomi technik i metod sprzedaży, dlatego zdobycie ich zaufania nie jest proste. Doprowadziło to do pewnego cynizmu wśród klientów, którzy słuchają tylko tych, których darzą sympatią i zaufaniem. Dotyczy to w szczególności influencerów, w tym właścicieli profili społecznościowych, vlogerów czy blogerów, czyli osób, które mają wpływ na wybory zakupowe konsumentów. Z tego względu budowanie relacji z konsumentami jest niezwykle istotne dla marketingu afiliacyjnego. Marki wciąż uczą się, czego potrzebują klienci i potrafią im to zapewnić, korzystając ze sprawdzonych i nowoczesnych rozwiązań. Sztuką jest zaplanowanie działań we właściwy sposób – z refleksją, uwzględnieniem celów kampanii czy właściwym doborem wydawców, którzy wezmą udział w programie partnerskim. Sieci afiliacyjne współpracują z różnego typu wydawcami, których mogą umiejscowić na wybranym etapie lejka zakupowego.

Zaufanie to filar skutecznej sprzedaży

Elastyczne podejście do konsumentów to absolutna przewaga rynku e-commerce. Przykład? Choćby oferowanie odroczonych płatności (np. PayPo). Sprawdzają się one zwłaszcza wtedy, gdy klient nie dysponuje akurat potrzebną sumą lub nie jest do końca pewien, czy dany produkt jest wart wydania pieniędzy. Takie rozwiązanie trudno sobie wyobrazić w sklepie stacjonarnym, a w e-commerce’ach występuje nagminnie. Nic dziwnego – ma duży wpływ na poczucie bezpieczeństwa konsumentów oraz sprzyja budowaniu zaufania względem marki.

Kampanie afiliacyjne nastawione są na budowanie relacji z klientem, dlatego równie ważne jest, kto poleca dany produkt lub usługę. Jak już wspominałam, największym zaufaniem wśród odbiorców cieszą się ulubieni influencerzy, którzy oferują atrakcyjne kody rabatowe oraz nagrody. Jednak użytkownicy oczekują od nich nie tylko atrakcyjnych ofert, ale również wartościowego contentu – porad, recenzji czy testów produktów. A treści edukacyjne w zdecydowanie większym stopniu wzbudzają zaufanie odbiorców niż tradycyjna reklama.

Reasumując: jeśli chcesz osiągać wysoką efektywność afiliacji, skoncentruj się na potrzebach konsumenta! Warto tu poprosić o wsparcie ekspertów performance marketingu. Pomogą oni tak dopracować strategię oraz przebieg kampanii reklamowych, by potencjał marketingu efektywnościowego został w pełni wykorzystany.

Autorka: Magda Czachowska - Partner | Chief Growth Officer WeDare
Ekspertka performance marketingu, zarządzania oraz analizy danych, w branży od 2006 r. Pracując w grupie K2 Internet, wprowadziła na polski rynek zanox.de AG (obecnie AWIN). Jako dyrektor ds. marketingu partnerskiego w system3.pl odpowiadała za budowę technologii partnerskiej oraz rozwój firmy. Reprezentuje WeDare w Izbie Gospodarki Elektronicznej.

Skontaktuj się z nami

* Pole wymagane

Adres: Aleje Jerozolimskie 94, Warszawa

Email: contact@wedare.pl