poprawa konwersji

Poprawa konwersji dla początkujących

Wielu przedsiębiorcom w trakcie pracy nad tworzeniem struktury firmowej strony internetowej towarzyszy syndrom babci, która zapomina, że brzuch jej wnuka to nie studnia bez dna. Chcą, żeby strona była jak najbardziej rozbudowana, a po jakimś czasie z zaskoczeniem patrzą na wysoki współczynnik odrzuceń.

Przejrzysta, nieprzeładowana, intuicyjna i szybka strona internetowa to ogromny skarb każdej firmy, a zwłaszcza sklepu online. W tym artykule poznasz 5 prostych sposobów na poprawę konwersji, a w istocie – jakich błędów unikać przy tworzeniu własnej witryny.

Spis treści

Fold line, czyli priorytety na swoim miejscu

Wyobraź sobie, że wchodzisz na główną stronę hotelu – widać na niej olbrzymi slider, który wypełnia niemal cały ekran. Zawiera hasło reklamowe i aktywny przycisk, który przenosi Cię… do galerii zdjęć. Zapewne nie zdziwi Cię, że podstrona jest jedną z najczęściej odwiedzanych, a zarazem zajmuje mało zaszczytne pierwsze miejsce w kategorii opuszczanych.

Wskazówka: Slider często zajmuje ponad połowę powierzchni ekranu widocznej zaraz po przejściu na stronę główną. Tym samym stanowi jeden z najbardziej istotnych elementów witryny. Prawdopodobieństwo, że kliknięcie w button na sliderze będzie pierwszą akcją podjętą przez nowego użytkownika jest więc ogromne! Ustal priorytety – zdecyduj, na jaką stronę chcesz kierować odbiorców. Jeżeli nie jest to podstrona, na której dochodzi do konwersji – pamiętaj o zamieszczeniu odnośników.
W przypadku hotelu kluczowa będzie podstrona z systemem rezerwacji.

Nikt nie lubi rejestracji

Aby dokonać rezerwacji wybranego pokoju i terminu, klienci hotelu muszą założyć konto na stronie. Rejestracja ma wymiar “symboliczny” – nie stanowi wartości dla żadnej ze stron. Klienci nie otrzymują zniżek z pakietów lojalnościowych, a hotel nie wykorzystuje większych możliwości reklamowych.

Wskazówka: Proces zakładania konta to kolejne kilka kroków, które wydłużają proces od wejścia na stronę do konwersji. W przypadku, gdy nie jest to przydatne ani właścicielowi strony, ani użytkownikowi – warto zrezygnować z obowiązkowej rejestracji lub wprowadzić określone korzyści, które będą stanowić motywację do założenia konta.
Na stronie hotelu warto więc zrezygnować z całego procesu tworzenia konta. Rezerwacji powinien móc dokonać każdy, kto wprowadzi wymagane dane.

Skracaj ścieżkę - formularze

Po przejściu na podstronę z systemem rezerwacji, użytkownik musi wybrać termin i rodzaj pokoju, który chce zarezerwować, a następnie wypełnić 8 pól z danymi osobistymi. I znów – nie są to dane, które mogłyby realnie wpływać na szersze możliwości reklamowe.

Wskazówka: Ogranicz liczbę pól, które użytkownicy muszą wypełnić. Jeżeli chcesz zostawić pola dodatkowe – jasno zaznacz, które informacje są obowiązkowe. Sprawdź, czy wypełnianie formularza na Twojej stronie jest kłopotliwe dla użytkowników. Możesz przeanalizować współczynnik odrzuceń dla danej strony w Google Analytics lub skorzystać z zewnętrznych narzędzi, takich jak HotJar i nagrywać zachowania odwiedzających.

Konwersja z każdego miejsca

Dokonanie rezerwacji i płatności na stronie hotelu jest możliwe tylko na jednej podstronie. W związku z tym warto wyróżnić elementy, które do niej kierują.

Wskazówka: Przekierowanie ze slidera to zawsze pomysł godny uwagi. Warto również zamieścić zakładkę w odpowiednim miejscu menu. Oprócz tego dobrym rozwiązaniem może być dodanie buttona w miejscu, które jest widoczne i wyróżnione na każdej podstronie.

Wieloetapowość

Popularne “porzucone koszyki” to problem, który dotyczy nie tylko sklepów internetowych. W przypadku hotelu bardzo często dochodzi do opuszczenia strony w trakcie dokonywania rezerwacji. Aby zminimalizować liczbę takich zachowań, często wystarczy jedynie zastanowić się nad długością danego procesu i skrócić go do minimum.

Wskazówka: Użytkownik, który nie wie, na jakim etapie całego procesu znajduje się w danym momencie, jest bardziej skłonny do zamknięcia strony. Dlaczego? Po prostu obawia się zbyt długiej drogi do określonego celu. Im mniej kroków do przejścia, tym większe prawdopodobieństwo, że odwiedzający dotrze do ostatniego etapu, czyli konwersji. Dlatego warto ograniczyć proces rezerwacji do trzech etapów. Przyda się również nawigacja przedstawiająca, jakie kroki klient ma już za sobą i jakie działania jeszcze ma podjąć.

Autorka: Magda Czachowska - Partner | Chief Growth Officer WeDare

Ekspertka performance marketingu, zarządzania oraz analizy danych, w branży od 2006 r. Pracując w grupie K2 Internet, wprowadziła na polski rynek zanox.de AG (obecnie AWIN). Jako dyrektor ds. marketingu partnerskiego w system3.pl odpowiadała za budowę technologii partnerskiej oraz rozwój firmy. Reprezentuje WeDare w Izbie Gospodarki Elektronicznej.

Skontaktuj się z nami

* Pole wymagane

Adres: Aleje Jerozolimskie 94, Warszawa

Email: contact@wedare.pl